PlaCla versus Linkmonitor

placla vs linkmonitor

Jak dát o sobě na internetu vědět? PR články jsou poměrně účinným nástrojem. Pokud ale nechcete domlouvat individuálně podmínky s majiteli jednotlivých webů a každému z nich posléze zvlášť vystavovat faktury, můžete vyzkoušet i internetová tržiště sdružující zadavatele inzerce a provozovatele. Na českém internetu jich existuje celá řada a podmínky se různí.

Jak funguje placla.cz

Jedním z nejznámějších hráčů na trhu je projekt placla.cz neboli placené články. Chcete-li zde inzerovat, čeká vás registrace a následně dobití kreditu v adekvátní výši. Bez toho vám nebude vůbec umožněno aktivovat svou poptávku.

Ovšem pozor, uvedené ceny jsou navíc bez DPH, jak PlaCla ve svých obchodních podmínkách avizuje. Což v praxi znamená, že minimálně si tedy musíte připravit na článek 300 Kč bez DPH. Průměrně se přitom podle dostupných statistik za rok 2014 pohybovala cena za článek dokonce na 434 Kč, o rok později už to bylo ale 563 Kč. Počty prodaných článků dále klesají, bylo jich za zmiňované období roku 2014 o téměř 600 méně než v roce předcházejícím. Počítat totiž musíte při nákupu článků ještě s jinou okolností: Provozovatel portálu si naúčtuje provizi ve výši 30 %.

Co nabízí Linkmonitor

Placla však není jediným dostupným systémem. Linkmonitor jakožto další tržiště s reklamou. Nyní již funguje pouze v jediném režimu bez jakýchkoli zpoplatněných tarifů a zůstává pro všechny zájemce zcela zdarma. Odpadá tedy platba jak za samotné texty, tak i provize a DPH. S více než 1700 registrovanými uživateli, jejichž počet stále narůstá, je v současnosti v rámci svého oboru tím největším reklamním tržištěm.

Výhodou celého systému je, že inzerent nemusí řešit jeden konkrétní článek, ale je schopný se s majitelem prostoru domluvit na dlouhodobé spolupráci.

Jednotlivé nabídky i poptávky jsou navíc přehledně kategorizovány. Neztrácíte tedy čas výběrem relevantních požadavků, jako je tomu u zmiňovaného konkurenta, kde zpravidla platí, že většinu obdržených nabídek je v podstatě možno rovnou zamítnout z důvodů netématičnosti. Mimo to v budoucnu pravděpodobně nedojde ke zlepšení, neboť struktura jednotlivých zde působících uživatelů zůstává v podstatě neměnná.

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 100 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Komentáře

ZANECHAT ODPOVĚĎ